Kody odpowiedzi HTTP

5 grudnia 2017 | Po godzinach - Wszystkie wpisy, Poradnik | 0 komentarzy

Kod odpowiedzi HTTP to nic innego jak informacja wysłana przez serwer do klienta (najczęściej do jego przeglądarki), która informuje o sposobie realizacji zapytania tego klienta.

Jakiś czas temu pisałem o przekierowaniach URL, a one właśnie stanowią część tych odpowiedzi od serwera. Serwer może nam także odpowiedzieć na inne sposoby. Oto klasy kodów odpowiedzi serwera HTTP:

1xx – kody informacyjne
2xx – kody powodzenia
3xx – kody przekierowania
4xx – kody błędu aplikacji klienta
5xx – kody błędu serwera

Na stronie Wikipedii można szczegółowo zagłębić się w ten temat, a poniżej najczęściej wykorzystywane odpowiedzi serwera z punktu widzenia pozycjonowania stron, tudzież SEO.

200: OK / Sukces

Klient odpytuje serwer i w odpowiedzi otrzymuje status potwierdzenia oraz treść o którą pytał. Wszyscy są szczęśliwi, serwer i klient. Ogólnie kody z rodzinki 200 oznaczają zawsze szczęście i pomyślność 😉

301: Trwale przeniesiony

Poszukiwany zasób został trwale przeniesiony w inny kąt elektronicznej przestrzeni i w przyszłości należy go tam poszukiwać
Jest to narzędzie bardzo pomocne w czasie prowadzenia stron. O tym właśnie pisałem w przekierowaniach URL, link na początku tego wpisu.

302: Znaleziono

Nazwa może wydać się dziwna, bo chodzi o chwilowe przeniesienie poszukiwanego zasobu. Czyli w chwili obecnej jest on gdzie indziej i został oczywiście podany pytającemu klientowi. Ale w przyszłości należy szukać go tam gdzie był. Przydatne do wszelkich tymczasowych adresów związanych z przebudową struktury strony.

307: Tymczasowe przekierowanie

Kod 307 zamienił 302 w wersji protokołu HTTP 1.1. Właściwie to 307 jest tym jedynie prawdziwym przekierowaniem tymczasowym. A piszę tu o tym, bo część ludzi używa 302.

403: Zabroniony

Kod wyjaśnia przeglądarce, że niestety, lecz ta treść jest zakazana dla klienta. Może to być przykładowo związane z wymaganym logowaniem.

404: Nie znaleziono

Gdy otrzymamy taki kod oznacza to najpewniej, że to czego szukaliśmy zostało usunięte. Najczęściej dzieje się tak po przebudowie strony, dlatego warto pamiętać o przekierowaniach (link na górze) oraz o dopracowaniu strony z błędem 404. W innym wypadku może być tak, że się napracowaliśmy nad nową stroną, a tymczasem tracimy ruch, bo ludzie mają linki do starych nieistniejących podstron.

410: Zniknął / Usunięto / Poszedł w diabły

Rezultat tego kodu jest taki sam jak 404, lecz tu dokładniej precyzujemy, że poszukiwany zasób usunięto na amen. Czyli wyszukiwarka (Google) ma usunąć ten adres ze swojego indeksu.

500: Wewnętrzny błąd serwera

Coś bardzo poszło nie tak, bo serwer leży i kwiczy zamiast pracować. Czyli szybko po doktora, a pomoże tylko administrator serwera.

503: Usługa niedostępna

To coś podobnego do 500, lecz trochę mniej straszne. Żądany zasób jest niedostępny, ponieważ serwer jest zawalony robotą i się nie wyrabia. Czyli serwer jest przeciążony.

Ktoś może podrapać się po głowie – co do tego ma kaczka ze zdjęcia? No ona ładnie pokazuje kierunki, jest pomocna jak te kody. A poważniej pisząc – jakoś trzeba łączyć oba hobby, czyli pisarstwo i robienie zdjęć 😉

Autor tekstu:

Autor tekstu:

Tomasz Bartosiewicz - Ojciec dyrektor

Ojciec bo pełni funkcję taty dla dwójki cudownych dusz, a dyrektor, bo jest szefem w ITB Vega 😉
Co mnie kręci: świat technologii oraz jak można go użytecznie wykorzystywać, maratony w basenie, wędrówki po starych górach, robienie zdjęć.
Mieszkam i pracuję w Bydgoszczy, ale wykonuję sporo prac zdalnych. Jeśli szukasz kogoś do stworzenia strony internetowej lub do jej aktualizacji, zadzwoń, z przyjemnością porozmawiam o Twoich potrzebach
507 96 11 46

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Po godzinach

Wielkie zmiany w pozycjonowaniu stron internetowych

Wielkie zmiany w pozycjonowaniu stron internetowych

Można to śmiało nazwać rewolucją, a zbliża się ona wielkimi krokami. Niektórzy spece od SEO zaczynają to zauważać i czasami gdzieś w sieci można spotkać ciekawe analizy. Wynika z nich, że strony www, którymi się opiekują piszący, przyciągają duży ruch, który jest niewspółmiernie wielki do środków jakie włożono w linkowanie. I to jest najbardziej zaskakujące, ten stosunek działań do efektów, zwłaszcza pod kątem linkowania.

Ghost in the Machine, IBM NorthPole, zasobożerność procesów myślowych i kreatywność sztucznej inteligencji

Ghost in the Machine, IBM NorthPole, zasobożerność procesów myślowych i kreatywność sztucznej inteligencji

Tytuł wpisu to zbiór tematów, które przy niedzieli mnie naszyły, a że pod czaszką kipi kreatywność, to pozwalam jej się wydostać przy pomocy klawiatury. A i że kocham muzykę wszelkiej maści, to dziś się też podzielę pewnym smacznym kąskiem, który idealnie pasuje do mojego pisania o sztucznej inteligencji i jej zagrożeniach wynikających z jej rozwoju, bo i o tym też wspomnę.

Przyszłość WordPress, czyli najpopularniejszego systemu CMS na planecie Ziemia

Przyszłość WordPress, czyli najpopularniejszego systemu CMS na planecie Ziemia

Zastanawiasz się może nad przyszłością WordPress’a? Pewnie nie. No chyba, że twój biznes oparty jest o tworzenie lub obsługę stron internetowych i czasami sprawdzasz czy twoje narzędzia mają potencjał w przyszłości. Albo może jesteś amatorem, który dzierga strony wieczorowo i sprawdzasz czy ten WordPress jeszcze długo pociągnie. A może ktoś Ci stawia stronę na WordPress’ie i chcesz dowiedzieć się czy długo ona podziała? Jeśli zastanawiasz się nad przyszłością WordPress’a to zapraszam do lektury.

CSS before i after dla Google są za ścianą

CSS before i after dla Google są za ścianą

Na oficjalnym profilu Google na platformie X pojawił się wpis „Zalecamy, aby nie dodawać znaczących treści ani symboli za pomocą pseudoelementów CSS ::before i ::after”. Spece z Google stwierdzają, że takie treści nie mogą być wykorzystywane do indeksowania stron. Jako ciekawostkę można dodać, że nie jest to zmiana w działaniu wyszukiwarki Google. Została ona po prostu wspomniana w dokumentacji.

Wyszukiwarka Bing + AI = Coś niespotykanego!

Wyszukiwarka Bing + AI = Coś niespotykanego!

Jest taki tort, który zwie się wyszukiwarki internetowe. Microsoft chciał chapnąć z niego większy kawałek. Zapewne firma widziała okazję na zmniejszenie dominacji Google. Na początku roku, bo to jakoś w lutym było, Microsoft ogłosił uruchomienie ChatGPT w swojej wyszukiwarce Bing. Oczywiście wszystko dostępne tylko we własnej przeglądarce Edge. Upłynęło kilka miesięcy, można ocenić skutki – co wyszło z tego połączenia?