Optymalizacja bazy danych WordPress

Spuchnięta i poszatkowana baza danych może spowolnić wczytywanie naszej strony internetowej. Ten wpis to kontynuacja poprzedniego, gdzie dokładniej opisywałem te elementy, które właśnie mają największy wpływ na szybkość działania naszej witryny.

Dzisiaj będzie krótko, bo nie ma co się szczegółowo rozpisywać. Ważne jest to, że z czasem baza danych puchnie od zbędnej treści, są to starsze wersje wpisów, spamerskie komentarze oraz różne meta dane. Wielkość bazy to jeden problem i zależy on od wydajności serwera baz danych gdzie hostujemy naszą stronę.

Ale druga sprawa to bałagan, czyli wpisy w bazie nie są kolejno ułożone, czyli mówiąc lakonicznie: tabele są poszatkowane, a zawartość tabel w bazie poukładana jest nie w kolejności.

Polecam dwa pluginy, aby uporać się z tym zagadnieniem. Wystarczy raz na jakiś dłuższy okres czasu uruchomić taki plugin. Jak często to zależy w jakim tempie przybywa treści na twojej stronie internetowej. Na itbvega.pl wystarczy raz na pół roku.

WP-Sweep

To pierwszy plugin, który zrobi porządek w naszej bazie danych.
Wystarczy w ustawieniach zejść na sam dół pluginu i kliknąć w jeden przycisk, a wtedy ruszy proces kolejno ogarniając każdy z tematów.

WP-Optimize

Od poprzednika głównie różni się wyglądem i sposobem uruchomienia. Tam możemy ptaszkiem zaznaczyć pozycje, które zostaną wykonane, a następnie uruchomić proces. W WP-Sweep jeśli uruchomimy cały proces to wszystkie zadania zostaną wykonane.

Są też inne pluginy do tego typu zadań, lecz te dwa są sprawdzone, dlatego je polecam.

A zdjęcie? To wspomnienie urlopu, bo był całkiem niedawno, skończył się i prawie o nim zapomniałem, dzieciaki do szkoły pójdą, a my przy tych klawiaturach, uhhhh…

23 sierpnia 2018, Tomasz Bartosiewicz,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *