Pozycjonowanie stron internetowych

Zastanawiasz się co to takiego jest pozycjonowanie stron? A może słyszałeś różne dziwne opinie na temat pozycjonowania? A może poszukujesz takiej usługi? Jeśli któraś z odpowiedzi brzmi tak, zapraszam Cię do lektury poniższego artykułu.

Jeśli nie masz czasu na czytanie całości to w wielkim skrócie:

Pozycjonowanie stron jest to umieszczenie strony wśród pierwszych wyników dla określonych słów i fraz wpisywanych w wyszukiwarkach (głównie chodzi o Google).

Ludzie poszukują w Internecie nie tylko rozrywki, lecz coraz częściej towarów, usług i informacji związanych ze swoją działalnością lub zainteresowaniami. Internet staje się głównym źródłem kontaktów handlowych. Wraz z jego rozwojem rośnie świadomość właścicieli serwisów, że strona to taka rozbudowana tablica reklamowa postawiona w wielkim lesie. Można do niej dotrzeć różnymi ścieżkami – dostaniesz od kogoś mapę (ulotka lub wizytówka z adresem strony) lub trafisz na drogowskaz (zobaczysz adres strony przeglądając inny serwis internetowy).
Jednak największą odwiedzalność strony generują wyszukiwarki (to jest przewodnik po tym wielkim lesie). To głównie dzięki nim ludzie poszukujący informacji trafiają na twoją stronę.
Może zdarzyć się tak (i tak właśnie jest najczęściej), iż mimo że twoja strona będzie zarejestrowana w wyszukiwarce, to i tak rzadko jest odwiedzana. I tu z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron.

Pozycjonowanie stron – definicja

Starając się zdefiniować pozycjonowanie stron internetowych, można powiedzieć że jest to zespół procesów mających na celu uzyskanie jak najwyższych pozycji strony podczas przeglądania wyników w wyszukiwarkach internetowych (Google). Procesy te najczęściej zawężane są dla ustalenia wysokich pozycji na określonych słowach lub zwrotach, które najlepiej kojarzą się z informacjami prezentowanymi na stronie. Są to najczęściej słowa powiązane z główną ofertą – z usługami jak i towarami, bądź też słowa określające czynności lub grupy towarów i usług.
Dzięki umiejętnemu dobraniu słów kluczowych, strona staje się niezwykle często odwiedzana. Jakie słowa kluczowe dobrać? Wszystko zależy od branży, od tego co chce się sprzedać przy pomocy witryny internetowej.

Zastanawiasz się czy pozycjonowanie jest potrzebne? Jeśli masz stronę internetową, która promuje Twoją działalność gospodarczą, obojętnie czy chcesz nawiązać nowe kontakty handlowe czy też sprzedawać towary w Internecie, to odpowiedź jest jedna – pozycjonowanie jest bardzo potrzebne. Dlaczego? Większość ludzi korzystających z wyszukiwarek internetowych nie przechodzi poza pierwszą stronę wyników szukania.

Pod swoją opieką techniczną mamy już wiele witryn. Co jakiś czas zaglądamy do statystyk i tak jak większość ludzi których strony poddane zostały procesom pozycjonowania, możemy stwierdzić, że obecność na pierwszej stronie wyników szukania, i co ważne obecność dla wybranych słów kluczowych związanych z prezentowaną działalnością, podnosi ruch na stronie o ponad 90%. Strony które nie są pozycjonowane są jak okręty widma krążące po bezkresnych morzach Internetu. Ponadto jak zapewne sam się już domyślasz, za zwiększeniem odwiedzalności twojej strony idzie w parze także wzrost sprzedaży, wzrost nawiązanych kontaktów handlowych.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie to usługa która nie ma jednej uniwersalnej ceny. Wszystko zależy od tego dla jakich słów chcesz wypozycjonować stronę. Zobacz dla przykładu w największej światowej wyszukiwarce www.google.com hasło: kolorowy miś. Mało witryn zawiera ten zwrot. A teraz wpisz: motoryzacja. Widzisz różnicę? Dlatego nie można ustalić jednej ceny na pozycjonowanie.

Jeśli jesteś zainteresowany naszymi usługami napisz do nas wymieniając kluczowe słowa i zwroty dla których chcesz pozycjonować stronę. Dopiero po analizie Twoich potrzeb będziemy mogli dokonać wyceny.