Pozycjonowanie stron internetowych
Zastanawiasz się co to takiego jest pozycjonowanie stron? A może słyszałeś różne dziwne opinie na temat pozycjonowania? A może poszukujesz takiej usługi? Zapewne na któreś z pytań usłyszałbym TAK, więc zapraszam do krótkiej lektury.
Ludzie w ostatnich latach zaprzyjaźnili się z Internetem i obecnie poszukują w siecinie tylko rozrywki, lecz również różnych produktów, usług oraz informacji związanych ze swoją działalnością zawodową lub z zainteresowaniami.
Pozycjonowanie w wielkim skrócie:
Pozycjonowanie stron jest to umieszczenie witryny internetowej wśród pierwszych wyników szukania dla określonych słów i fraz wpisywanych w wyszukiwarkach (głównie chodzi tu o Google).
Internet staje się głównym źródłem kontaktów handlowych. Wraz z jego rozwojem wzrosła również świadomość właścicieli stron internetowych, że witryna www to taka rozbudowana tablica reklamowa postawiona w wielkim lesie. Można do niej dotrzeć różnymi ścieżkami – dostaniesz od kogoś mapę (ulotka lub wizytówka z adresem strony) lub trafisz na drogowskaz (zobaczysz adres strony przeglądając inny serwis internetowy).
Jednak największą odwiedzalność strony generują wyszukiwarki (to jest przewodnik po tym wielkim lesie). To głównie dzięki nim ludzie poszukujący informacji trafiają na twoją stronę. Wyniki szukania to nie wszystko, ponieważ duży wpływ mają także reklamy umieszczane obok nich.
Najczęściej sytuacja nowych stron internetowych lub takich, z którymi nic nie robiono pod kątem marketingu wygląda tak, że nawet jeśli witryna jest piękna i dopracowana, to i tak jest sporadycznie odwiedzana. I tu z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron.
Pozycjonowanie stron internetowych składa się z wielu elementów. Najczęściej chcąc poprawić pozycję witryny w wyszukiwarkach zaczyna się od SEO, czasami ktoś użyje zwrotu optymalizacja SEO, ale to jest masło maślane. W języku polskim przyjął się skrót SEO, a jest to Search Engine Optimization, czyli po naszemu: optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych.
SEO to zbiór czynności. Poprawiamy różne aspekty witryny internetowej: między innymi jej szybkość, a więc różne technikalia, z poza tym dużo pracujemy z samą treścią. Ta druga część związana jest z rozbudową treści na poszczególnych podstronach, jej modyfikacją, jak i z utworzeniem nowych podstron zawierających teksty na zadany temat.
Moja oferta obejmuje również prowadzenie firmowego bloga, a o dodatkowych korzyściach wynikających z tych działań przeczytasz tutaj – Prowadzenie firmowego bloga / aktualności.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie to usługa, która nie ma jednej uniwersalnej ceny. Wszystko zależy od tego dla jakich słów chcesz wypozycjonować stronę. Wpływ ma także historia Twojej strony internetowej, co z nią było wcześniej robione oraz sama budowa strony, tak techniczna, jak i pod kątem zawartej treści.
Tak, wpływ na pozycjonowanie ma dużo spraw. Jedną z nich, taką którą sam możesz szybko sprawdzić, jest konkurencyjność fraz. Zobacz dla przykładu w największej internetowej wyszukiwarce google.com hasło: kolorowy miś. A teraz wpisz: motoryzacja. Widzisz różnicę? Dlatego nie można ustalić jednej ceny na pozycjonowanie.
Poza tym pozycjonowanie nie zawsze bywa opłacalne, a czasami jest procesem bardzo długotrwałym, na który z racji prowadzonego biznesu nie można sobie pozwolić.
Jeśli jesteś zainteresowany moimi usługami napisz lub zadzwoń wymieniając kluczowe słowa i zwroty dla których chcesz pozycjonować stronę oraz podaj jej adres www. Dopiero po analizie Twoich potrzeb będę mógł dokonać wyceny.
Pozycjonowanie stron – definicja
Starając się zdefiniować pozycjonowanie stron internetowych, można powiedzieć że jest to zespół procesów mających na celu uzyskanie jak najwyższych pozycji strony podczas przeglądania wyników w wyszukiwarkach internetowych (Google). Procesy te najczęściej zawężane są dla ustalenia wysokich pozycji na określonych słowach lub zwrotach, które najlepiej kojarzą się z informacjami prezentowanymi na stronie. Są to najczęściej słowa powiązane z główną ofertą – z usługami jak i towarami, bądź też słowa określające czynności lub grupy towarów i usług.
Dzięki umiejętnemu dobraniu słów kluczowych, strona staje się niezwykle często odwiedzana. Jakie słowa kluczowe dobrać? Wszystko zależy od branży, od tego co chce się sprzedać przy pomocy witryny internetowej.
Zastanawiasz się czy pozycjonowanie jest potrzebne? Jeśli masz stronę internetową, która promuje Twoją działalność gospodarczą, obojętnie czy chcesz nawiązać nowe kontakty handlowe czy też sprzedawać towary w Internecie, to odpowiedź jest jedna – działania marketingowe są potrzebne, a na nie składa się także i pozycjonowanie.
Dlaczego ten marketing w wyszukiwarkach jest tak ważny? Jest tak, ponieważ większość ludzi korzystających z wyszukiwarek internetowych nie przechodzi poza pierwszą stronę wyników szukania.
Pod swoją opieką techniczną mam wiele witryn. Co jakiś czas zaglądam do statystyk i tak jak większość ludzi których strony poddane zostały procesom pozycjonowania, mogę stwierdzić, że obecność na pierwszej stronie wyników szukania podnosi ruch na stronie znacznie o ponad 90%. Strony internetowe, które nie są pozycjonowane lub reklamowane w inny sposób, są jak okręty widma krążące po bezkresnych morzach Internetu. Ponadto jak zapewne sam się już domyślasz, za zwiększeniem odwiedzalności twojej strony idzie w parze także wzrost sprzedaży lub wzrost nawiązanych kontaktów handlowych.