Po godzinach, czyli nie tylko o tworzeniu stron

Nie znajdziesz tu nic na temat higieny listonoszy. Ten artykuł dotyczy podstawowych zasad bezpieczeństwa korzystania z poczty elektronicznej.

Spuchnięta i poszatkowana baza danych może spowolnić wczytywanie naszej strony internetowej. Ten wpis to kontynuacja poprzedniego, gdzie dokładniej opisywałem te elementy, które właśnie mają największy wpływ na szybkość działania naszej witryny.

Porady te mają zastosowanie także do normalnych witryn internetowych. Jednakże w przypadku WordPress’a dużo, jeśli nie większość z nich, możemy osiągnąć poprzez odpowiednie pluginy.

Najczęstsze przyczyny utraty strony internetowej to: atak hakerski, błąd człowieka, zła wola lub awaria serwera. Jednakże utrata swojej strony, bloga lub sklepu internetowego zdarza się niezmiernie rzadko.

Formatowanie czasu bywa dość istotne. Sporadycznie, ale zdarza się, że na stronie internetowej publikujemy ważne komunikaty lub dokumenty, gdzie wymagane jest podawanie nie tylko daty, lecz i godziny umieszczenia na stronie.

Niektóre motywy WordPress nie mają wizualnie dopracowanej części odpowiedzialnej za przejście do starszego / nowszego wpisu. Jest to ta sekcja widoczna pod szczegółami wpisu.

Dbając o zasoby własnego serwera wydaje się rozsądne ograniczenie ilości rewizji, czyli poprzednich wersji wpisów. Domyślnie WordPress nie ma żadnych ograniczeń, czyli rewizji może być całkiem spora ilość.

Czasami zdarza się, że potrzebujemy dopracować wizualną stronę dla ekranu logowania. Może klient to esteta? A może, i to jest bardziej prawdopodobne – na jego stronie internetowej loguje się więcej osób i warto zadbać o identyfikację wizualną?

Na samym końcu strony internetowej zazwyczaj wstawiamy informacje dotyczące właściciela witryny oraz praw autorskich.

Spamerzy non stop kombinują jak tu wykorzystać do swoich niecnych celów formularze dostępne na stronach internetowych. Czyli jak zasypać innych wirtualnymi śmieciami.