Licznik odwiedzin na stronie

27 listopada 2015 | Po godzinach - Wszystkie wpisy, Poradnik | 1 komentarz

Czasami, choć to wyjątkowe sytuacje, klient zapytuje o licznik odwiedzin na swojej stronie internetowej. Chce widzieć jak mu przybywa odwiedzin. Chce cieszyć oko popularnością. Chce mieć pewność, że internauci buszują po jego stronie.
Niestety licznik odwiedzin to prehistoria. Dosłownie prehistoria.

W czasach, gdy Internet raczkował panowała inna moda w Internecie. Moda wodotrysków, co oznaczało, że im większy był licznik tym lepszy. Do tego jeśli posiadał efekty animacyjne to już w ogóle był pełen odlot. Dokładniej to odlot dla jego właściciela, bo nie każdy odwiedzający stronę z takim licznikiem musiał pałać równym entuzjazmem na jego widok 😉

Ale są też i inne ważne powody dlaczego liczniki były tak popularne. Nie było wtedy narzędzi udostępniających darmowe statystyki, jak przykładowo obecnie Google Analytics. Poza tym brakowało też narzędzi programistyczne do własnego tworzenia narzędzi statystycznych. PHP także raczkowało, a wszelkie systemy statystyczne odpalane na własnym serwerze po prostu go zarzynały. Należy wziąć pod uwagę ilość zapisywanych informacji podczas każdego kliknięcia, a strony firmowe z reguły trzyma się na serwerach współdzielonych, czyli na kontach o mocno okrojonych parametrach.

Jest jeszcze jeden powód – brak potrzeby badania ruchu w sieci, sprawdzenia jak ten ruch się rozkłada w czasie, kim są użytkownicy. Dla przeciętnej osoby wystarczyło widzieć, że licznik rośnie.
Rośnie i co z tego? I nic! Wielkie nic!
Przykładowo dzisiaj spojrzę na swój licznik i widzę: 2189. A ile było na liczniku w zeszłym tygodniu tego samego dnia? A co wskazywał licznik w zeszłym miesiącu? A więcej przybywa odwiedzin z rana czy popołudniu?
Tego typu pytań można by mnożyć bez końca. Pewne jest, że licznik nic nie wnosi do tematu pomiaru popularności witryny, daje tylko satysfakcję jego posiadaczowi. Ale to złudna satysfakcja.

Jeśli chcesz podglądać jak wyglądają odwiedziny twojej strony, jedyne rozwiązanie to statystyki. One pozwolą podejrzeć rozkład w każdym przedziale czasowym. Na wykresie można podziwiać jak przedstawiają się poszczególne godziny, dni, tygodnie, miesiące.
Można wyłapać trendy, można porównać użytkowników powracających z nowymi, skąd pochodzą, z jakich urządzeń korzystają i jeszcze wiele wiele więcej.

Na licznik szkoda czasu i szkoda miejsca na stronie. W końcu i do nas nadszedł nowy trend, piękny trend – klarowne strony, bez wodotrysków, przejrzyste, tchnące wolnymi przestrzeniami i harmonijną prostotą. I gdzie tu by licznik jeszcze wcisnąć, a fuj…

Autor tekstu:

Autor tekstu:

Tomasz Bartosiewicz - Ojciec dyrektor

Ojciec bo pełni funkcję taty dla dwójki cudownych dusz, a dyrektor, bo jest szefem w ITB Vega 😉
Co mnie kręci: świat technologii oraz jak można go użytecznie wykorzystywać, maratony w basenie, wędrówki po starych górach, robienie zdjęć.
Mieszkam i pracuję w Bydgoszczy, ale wykonuję sporo prac zdalnych. Jeśli szukasz kogoś do stworzenia strony internetowej lub do jej aktualizacji, zadzwoń, z przyjemnością porozmawiam o Twoich potrzebach
507 96 11 46

1 komentarz

  1. Zygmunt

    Dziękuję, to bardzo pomocne informacje. Jestem człowiekiem starej daty. Zastanawiałem się właśnie nad podpięciem licznika, ale ten wpis mnie przekonał, jednak skorzystam z Google Analiticsa.

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Po godzinach

Wyszukiwarka Bing + AI = Coś niespotykanego!

Wyszukiwarka Bing + AI = Coś niespotykanego!

Jest taki tort, który zwie się wyszukiwarki internetowe. Microsoft chciał chapnąć z niego większy kawałek. Zapewne firma widziała okazję na zmniejszenie dominacji Google. Na początku roku, bo to jakoś w lutym było, Microsoft ogłosił uruchomienie ChatGPT w swojej wyszukiwarce Bing. Oczywiście wszystko dostępne tylko we własnej przeglądarce Edge. Upłynęło kilka miesięcy, można ocenić skutki – co wyszło z tego połączenia?

Google potwierdza – Jakość treści ma kluczowe znaczenie w SEO

Google potwierdza – Jakość treści ma kluczowe znaczenie w SEO

Jak wynika z niedawnej dyskusji pomiędzy Johnem Muellerem i Garym Illyesem z zespołu Google Search Relations, jakość to krytyczny czynnik wpływający na niemal każdy aspekt wyszukiwania. Podczas niedawnego podcastu „Search Off the Record” oboje zagłębili się w rolę jakości we wszystkim, od indeksowania po ranking stron internetowych w wynikach szukania.

ChatGPT chory na demencję starczą?

ChatGPT chory na demencję starczą?

Z różnych stron świata użytkownicy ChatGPT donoszą o coraz gorszej jakości generowanych przez sztuczną inteligencję odpowiedzi. Wygląda to dosłownie tak, jakby AI po prostu głupiało. To jakby człowiek w pierwszym stadium otępienia starczego. Każdy, kto ma dość częstą sposobność do korzystania z ChatGPT mógł zauważyć tą słabnącą jakość odpowiedzi.

WordPress & AI

WordPress & AI

Sztuczna inteligencja wchodzi wszędzie gdzie się da. Wręcz pcha się, choć w sumie lepsze określenie to, że jest popychana, bo to ludzie ją wpychają. Powstały już generatory stron oparte o AI, gdzie określasz swój biznes, a automatyczny kreator w bardzo krótkim czasie przygotuje całą stronę. WordPress, jako najpopularniejszy na naszej planecie system CMS także ma dodatki AI.