Przekierowania URL

23 października 2017 | Po godzinach - Wszystkie wpisy, Poradnik | 0 komentarzy

Są takie chwile w życiu właściciela strony, gdy potrzebuje on użyć magicznych formułek. Tak, tak, są to magiczne formułki, ponieważ ułatwiają życie odwiedzającym stronę internautom i poprawiają pozycje stron internetowych w wynikach szukania w Google. Albo też co najmniej pozwalają nie stracić tych pozycji w Google. Te czarodziejskie formułki to przekierowania adresów URL.

Dokładnie mówiąc przekierowania adresów URL są to krótkie techniczne linijki tekstu umieszczone w pliku .htaccess, a plik ten siedzi w głównym katalogu strony internetowej. I na takim zgłębianiu aspektów technicznych poprzestanę, a poniżej wiedza zjadliwa dla każdego.

blank

Najczęstszymi powodami użycia przekierowań URL są:

  • Usunięcie jakiejś strony,
    to może być wpis w aktualnościach, na blogu lub produkt albo i cała kategoria.
  • Przeniesienie strony na nową domenę,
    może nowa domena lepiej brzmi lub kojarzy się klientom,
    a może ktoś pozycjonował niezbyt roztropnie i „spalił” starą domenę.
  • Usunięcie przedrostka www. w adresie strony,
    tak, on do szczęścia nie jest potrzebny, a można wyczarować takie przekierowanie, że ktoś wpisując www.mojadomena…. zostanie przekierowany na moja domena bez www.
    Zawsze to zaoszczędzone 4 znaki, które można poświęcić na rozwój nazwy podstron, przykładowo:
    mojadomena.pl/super-farba-do-elewacji-w-piwnicy
  • Bywa, że ktoś w końcu uruchomi przyjazne adresy URL,
    gdzie wcześniej wyglądały one: mojadomena.pl/index.php?m=article&s=show&aid=123&sd=&sort=
  • A może nastąpi zmiana systemu CMS i witryna zyska nowe adresy podstron?
  • W wyjątkowych sytuacjach strony internetowe ulegają metamorfozie nie wizualnej, lecz treściwej,
    mam tu na myśli przebudowę struktury informacyjnej witryny,
    czyli można zreorganizować kategorie, podkategorie oraz przynależność do nich stron.

A jak wygląda takie przekierowanie?

Ogólnie mówiąc – Ciebie właścicielu strony internetowej, jako osoby która ma na głowie swój biznes te techniczne aspekty nie dotyczą. Ty nie musisz wiedzieć jakiego przekierowania użyć oraz jaki jest poprawny zapis tego przekierowania w pliku.
Ale prowadząc stronę, która ma służyć twojej firmie powinieneś mieć świadomość, że w określonych warunkach należy użyć przekierowań.
Oczywiście to „powinieneś” to też nie jest takie stuprocentowe, ponieważ od tego są ludzie, którzy siedzą w tym biznesie i to oni powiedzą kiedy i jakiego przekierowania użyć, no i zrobią to. Dlatego warto prowadzenie większej strony przynajmniej częściowo scedować na tych „technicznych” ludzi.

A co robią dynie w takim technicznym wpisie?
Są to dynie z pobliskiego rynku. Piękne i różnorodne, podobnie jak i przekierowania adresów URL.
Z tym, że przekierowania nie są takie okrągłe i kolorowe, ale poprzez swoje zastosowanie wnoszą harmonię w technicznym świecie stron internetowych.
A tam gdzie harmonia jest i piękno. To chyba wystarczająco logiczne wytłumaczenie, prawda? 🙂

Autor tekstu:

Autor tekstu:

Tomasz Bartosiewicz - Ojciec dyrektor

Ojciec bo pełni funkcję taty dla dwójki cudownych dusz, a dyrektor, bo jest szefem w ITB Vega 😉
Co mnie kręci: świat technologii oraz jak można go użytecznie wykorzystywać, maratony w basenie, wędrówki po starych górach, robienie zdjęć.
Mieszkam i pracuję w Bydgoszczy, ale wykonuję sporo prac zdalnych. Jeśli szukasz kogoś do stworzenia strony internetowej lub do jej aktualizacji, zadzwoń, z przyjemnością porozmawiam o Twoich potrzebach
507 96 11 46

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Po godzinach

Wyszukiwarka Bing + AI = Coś niespotykanego!

Wyszukiwarka Bing + AI = Coś niespotykanego!

Jest taki tort, który zwie się wyszukiwarki internetowe. Microsoft chciał chapnąć z niego większy kawałek. Zapewne firma widziała okazję na zmniejszenie dominacji Google. Na początku roku, bo to jakoś w lutym było, Microsoft ogłosił uruchomienie ChatGPT w swojej wyszukiwarce Bing. Oczywiście wszystko dostępne tylko we własnej przeglądarce Edge. Upłynęło kilka miesięcy, można ocenić skutki – co wyszło z tego połączenia?

Google potwierdza – Jakość treści ma kluczowe znaczenie w SEO

Google potwierdza – Jakość treści ma kluczowe znaczenie w SEO

Jak wynika z niedawnej dyskusji pomiędzy Johnem Muellerem i Garym Illyesem z zespołu Google Search Relations, jakość to krytyczny czynnik wpływający na niemal każdy aspekt wyszukiwania. Podczas niedawnego podcastu „Search Off the Record” oboje zagłębili się w rolę jakości we wszystkim, od indeksowania po ranking stron internetowych w wynikach szukania.

ChatGPT chory na demencję starczą?

ChatGPT chory na demencję starczą?

Z różnych stron świata użytkownicy ChatGPT donoszą o coraz gorszej jakości generowanych przez sztuczną inteligencję odpowiedzi. Wygląda to dosłownie tak, jakby AI po prostu głupiało. To jakby człowiek w pierwszym stadium otępienia starczego. Każdy, kto ma dość częstą sposobność do korzystania z ChatGPT mógł zauważyć tą słabnącą jakość odpowiedzi.

WordPress & AI

WordPress & AI

Sztuczna inteligencja wchodzi wszędzie gdzie się da. Wręcz pcha się, choć w sumie lepsze określenie to, że jest popychana, bo to ludzie ją wpychają. Powstały już generatory stron oparte o AI, gdzie określasz swój biznes, a automatyczny kreator w bardzo krótkim czasie przygotuje całą stronę. WordPress, jako najpopularniejszy na naszej planecie system CMS także ma dodatki AI.