Google potwierdza – Jakość treści ma kluczowe znaczenie w SEO

21 września 2023 | Po godzinach - Wszystkie wpisy, Poradnik | 0 komentarzy

Jak wynika z niedawnej dyskusji pomiędzy Johnem Muellerem i Garym Illyesem z zespołu Google Search Relations, jakość to krytyczny czynnik wpływający na niemal każdy aspekt wyszukiwania. Podczas niedawnego podcastu „Search Off the Record” oboje zagłębili się w rolę jakości we wszystkim, od indeksowania po ranking stron internetowych w wynikach szukania.

Można stwierdzić, że ta rozmowa przenosi jakość treści na nowy poziom 😉 To takie stwierdzenie pół żartem, pół serio, ale fakt, w jaki sposób i ile razy panowie z Google podkreślają jakość treści nie powinien zostawiać żadnych złudzeń. Jakość jest kluczowa w SEO.

Według Illyesa jakość jest istotnym czynnikiem we wszystkich systemach wyszukiwania, wpływającym na wszystko, począwszy od map strony internetowej po ranking.

Rozmowa ujawniła, że harmonogram indeksowania Google wykorzystuje sygnały jakości do ustalania priorytetów adresów URL podczas indeksowania. Jeśli Google wie, że ma X adresów URL do zaindeksowania z witryny www, próbuje utworzyć uporządkowaną listę na podstawie przewidywanej jakości.

blank

Jakość, jakość i jeszcze raz jakość

Co więcej, jakość jest istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji dotyczących indeksowania, wyjaśnia Illyes:

„Najważniejsza jest jakość. Zawsze jest to jakość. I myślę, że na zewnątrz ludzie niekoniecznie chcą w to wierzyć, ale jakość jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na większość podejmowanych przez nas decyzji dotyczących indeksowania i przeszukiwania”.

Jakość witryny może mieć wpływ na proces indeksowania, nawet w przypadku nowych witryn. Na przykład, jeśli za pomocą map witryn zostanie odkryta nowa strona, Google sprawdzi jakość wcześniej przeszukanej strony głównej, aby zdecydować, czy zaindeksować nową stronę.

Jakość to król, ale nie daje gwarancji

W dalszej części rozmowy Illyes wyjaśnił, że posiadanie wysokiej jakości treści nie gwarantuje automatycznie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Co zresztą wydaje się bardzo, bardzo, logiczne i naiwnie by było wierzyć inaczej 🙂

Illyes wyjaśnił, że jakość może zależeć od różnych części witryny internetowej, co przekłada się na określone działania Google. Na przykład, jeśli jedna część strony internetowej stale dostarcza treści wysokiej jakości, może być traktowana inaczej niż inna część znana z treści o niższej jakości.

Możliwość poprawy jakości strony internetowej

Masz słabą stronę i co teraz – tworzyć nową? Nie! Illyes zapewnił, że można poprawić jakość swojej strony internetowej, nawet jeśli ta wcześniej zawierała treści o niskiej jakości. Zachęca właścicieli witryn do usuwania treści o niskiej jakości w celu ulepszenia pozostałej części strony www.

Usunięcie treści o niskiej jakości może poprawić postrzeganie witryny przez Google, co może mieć wpływ na sposób, w jaki Google będzie indeksował pozostałe strony.

Strony afiliacyjne, czyli polecanie produktów i usług

Podczas dyskusji Illyes obalił kilka powszechnych błędnych przekonań dotyczących SEO. Takim można powiedzieć mitem SEO są linki partnerskie. One nie zawsze stanowią problem. Tu pojawia się warunek – o ile otaczająca je treść jest wyjątkowa i wartościowa. I znowu ta jakość…

Illyes podkreślił, że ważna jest jakość treści wokół linku partnerskiego. Stwierdza na przykładzie linkowania do produktu:

„Jeśli produkt jest recenzowany, robione są zdjęcia i tworzona jest unikalna treść, liczy się to jako treść wysokiej jakości”.

To samo dotyczy przetłumaczonych treści. Aczkolwiek zdecydowanie zaleca się weryfikację tłumaczeń maszynowych przez człowieka. Weryfikacja celem poprawienia jak myślisz czego? Dobrze! Jakości oczywiście 😀

Wnioski nasuwają się same – W czasie tworzenia strony internetowej, bądź aktualizowania jej, należy bardzo dobrze podejść do przygotowania treści. Pamiętajmy także, że dbając o jakość nie tylko poprawiamy pozycje strony w wynikach szukania, ale też dbamy o wizerunek w oczach odbioróców, a co niektórzy z nich to nasi potencjalni klienci.

Mam nadzieję, że jakościowo ten materiał był dobry i dla Google, i dla Ciebie czytelniku. Jeśli miałeś jakiekolwiek wątpliwości co do jakości, to więcej już ich nie miej. Nie warto, bo panowie z Google podkreślają z pełną mocą to, co mi od dzieciństwa tata wpajał: staraj się wykonać swoją pracę najlepiej jak to możliwe, bo fuszerka nie popłaca…

Autor tekstu:

Autor tekstu:

Tomasz Bartosiewicz - Ojciec dyrektor

Ojciec bo pełni funkcję taty dla dwójki cudownych dusz, a dyrektor, bo jest szefem w ITB Vega 😉
Co mnie kręci: świat technologii oraz jak można go użytecznie wykorzystywać, maratony w basenie, wędrówki po starych górach, robienie zdjęć.
Mieszkam i pracuję w Bydgoszczy, ale wykonuję sporo prac zdalnych. Jeśli szukasz kogoś do stworzenia strony internetowej lub do jej aktualizacji, zadzwoń, z przyjemnością porozmawiam o Twoich potrzebach
507 96 11 46

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Po godzinach

Wielkie zmiany w pozycjonowaniu stron internetowych

Wielkie zmiany w pozycjonowaniu stron internetowych

Można to śmiało nazwać rewolucją, a zbliża się ona wielkimi krokami. Niektórzy spece od SEO zaczynają to zauważać i czasami gdzieś w sieci można spotkać ciekawe analizy. Wynika z nich, że strony www, którymi się opiekują piszący, przyciągają duży ruch, który jest niewspółmiernie wielki do środków jakie włożono w linkowanie. I to jest najbardziej zaskakujące, ten stosunek działań do efektów, zwłaszcza pod kątem linkowania.

Ghost in the Machine, IBM NorthPole, zasobożerność procesów myślowych i kreatywność sztucznej inteligencji

Ghost in the Machine, IBM NorthPole, zasobożerność procesów myślowych i kreatywność sztucznej inteligencji

Tytuł wpisu to zbiór tematów, które przy niedzieli mnie naszyły, a że pod czaszką kipi kreatywność, to pozwalam jej się wydostać przy pomocy klawiatury. A i że kocham muzykę wszelkiej maści, to dziś się też podzielę pewnym smacznym kąskiem, który idealnie pasuje do mojego pisania o sztucznej inteligencji i jej zagrożeniach wynikających z jej rozwoju, bo i o tym też wspomnę.

Przyszłość WordPress, czyli najpopularniejszego systemu CMS na planecie Ziemia

Przyszłość WordPress, czyli najpopularniejszego systemu CMS na planecie Ziemia

Zastanawiasz się może nad przyszłością WordPress’a? Pewnie nie. No chyba, że twój biznes oparty jest o tworzenie lub obsługę stron internetowych i czasami sprawdzasz czy twoje narzędzia mają potencjał w przyszłości. Albo może jesteś amatorem, który dzierga strony wieczorowo i sprawdzasz czy ten WordPress jeszcze długo pociągnie. A może ktoś Ci stawia stronę na WordPress’ie i chcesz dowiedzieć się czy długo ona podziała? Jeśli zastanawiasz się nad przyszłością WordPress’a to zapraszam do lektury.

CSS before i after dla Google są za ścianą

CSS before i after dla Google są za ścianą

Na oficjalnym profilu Google na platformie X pojawił się wpis „Zalecamy, aby nie dodawać znaczących treści ani symboli za pomocą pseudoelementów CSS ::before i ::after”. Spece z Google stwierdzają, że takie treści nie mogą być wykorzystywane do indeksowania stron. Jako ciekawostkę można dodać, że nie jest to zmiana w działaniu wyszukiwarki Google. Została ona po prostu wspomniana w dokumentacji.

Wyszukiwarka Bing + AI = Coś niespotykanego!

Wyszukiwarka Bing + AI = Coś niespotykanego!

Jest taki tort, który zwie się wyszukiwarki internetowe. Microsoft chciał chapnąć z niego większy kawałek. Zapewne firma widziała okazję na zmniejszenie dominacji Google. Na początku roku, bo to jakoś w lutym było, Microsoft ogłosił uruchomienie ChatGPT w swojej wyszukiwarce Bing. Oczywiście wszystko dostępne tylko we własnej przeglądarce Edge. Upłynęło kilka miesięcy, można ocenić skutki – co wyszło z tego połączenia?