Jak zmienić stronę logowania w WordPress?

30 marca 2018 | Po godzinach - Wszystkie wpisy, WordPress | 2 Komentarze

Czasami zdarza się, że potrzebujemy dopracować wizualną stronę dla ekranu logowania. Może klient to esteta? A może, i to jest bardziej prawdopodobne – na jego stronie internetowej loguje się więcej osób i warto zadbać o identyfikację wizualną?

Poniżej przykład jak wygląd strona logowania w WordPress’ie przed i po. Tu akurat klient miał kaprys i w tle możemy podziwiać Drogę Mleczną 😉
Zrzuty ekranu wykonane zostały dla rozdzielczości fullHD, czyli 1920×1080. Dlatego dla mniejszych rozdzielczości całość tych fotek zostanie pomniejszona. Jednak w niczym to nie przeszkadza, ponieważ chodzi o ukazanie różnicy przed i po modernizacji.

No to masujemy paluszki i do dzieła! 🙂

1. Stworzenie pliku stylów dla strony logowania WordPress’a

W katalogu aktywnego motywu tworzymy plik login-style.css
Następna rzecz to podpięcie tego pliku do okna logowania. W tym celu w pliku functions.php dodajemy kod:

function custom_login_style() {
echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="' . get_bloginfo('stylesheet_directory') . '/login-style.css" />';
}
add_action('login_head', 'custom_login_style');

2. Dodanie obrazka w tle

W nowo utworzonym pliku stylów dodajemy kod:

body.login {
 background-image: url('login-bg.jpg');
 background-repeat: no-repeat;
 background-attachment: fixed;
 background-position: center;
}

Oczywiście ścieżka do oraz nazwa obrazka wg potrzeb.

3. Podmiana logo

WordPress’a kochamy, ale przyszedł czas na pożegnanie jego logo i wstawienie własnego. W tym celu do stylów wstawiamy:

body.login h1 a {
 background-image: url('login-logo.png');
 width: 438px;
 height: 73px;
}

Podajemy także rozmiar obrazka, oczywiście dopasowując wartości do własnego logo.
Tu można poszaleć z kreacją i stworzyć plik PNG z przezroczystością, aby uzyskać ciekawe optyczne efekty.  Można to zobaczyć w załączonym wyżej przykładzie modyfikacji strony logowania.

4. Zmiana szerokości kilku elementów

Osadzone na ekranie logowania logo WordPress’a jest małe i spokojnie mieści się na szerokości przeznaczonej na formularz. Niestety nasze logo jest szersze od kontenera zawierającego logo i formularz logowania. To sprawia, że logo zaczyna się od lewej krawędzi razem z boksem od formularza logowania, a następnie wychodzi daleko w prawą stronę za formularz. A chcemy, aby logo zostało wycentrowane.

W tym celu nadajemy szerokość dla kontenerka na 100%, a dla samego formularza wpisujemy węższą wartość. Tą, która była poprzednio zadana dla całego kontenera.

#login {
 width: 100%;
}
body.login form {
 width: 320px;
 margin: 0 auto;
 text-align: center;
}

5. Zmiana adresu URL logo

Domyślnie logo jest odsyłaczem do wordpress.org ale łatwo możemy to zmienić.
W pliku functions.php wklejamy poniższy kod.
Oczywiście należy zmienić nazwę z „ITB Vega” na swoją własną. To jest tekst wyświetlany w atrybucie ALT logo.

function login_logo_url() {
 return get_bloginfo( 'url' );
 }
add_filter( 'login_headerurl', 'login_logo_url' );

function login_logo_url_title() {
 return 'ITB Vega';
 }
add_filter( 'login_headertitle', 'login_logo_url_title' );

6. Stylizowanie etykiet i pól formularza

Możemy zmienić wielkości i kolory. Dodać zaokrąglenia i cienie.

.login label {
 font-size: 13px;
 color: #573844;
}
.login input[type="text"]{
 background-color: #ffffff;
 border-color:#dddddd;
 border-radius: 2px;
}
.login input[type="password"]{
 background-color: #ffffff;
 border-color:#dddddd;
 -webkit-border-radius: 2px;
}
.login .button-primary {
 width: 120px;
 float:right;
 background-color:#9f2d48 !important;
 color: #ffffff;
 -webkit-border-radius: 3px;
 border: 0;
 transition: all 0.4s ease-in-out;
}
.login .button-primary:active,
.login .button-primary:hover {
 background-color:#6a1026 !important;
 color: #fff;
 -webkit-border-radius: 3px;
 border: 0;
}
body.wp-core-ui .button-primary {
 box-shadow: none;
 text-shadow: 0 -1px 1px #6a1026, 1px 0 1px #6a1026, 0 1px 1px #6a1026, -1px 0 1px #6a1026;
 background: #9f2d48;
 border-color: #9f2d48;
}
body.wp-core-ui .button-primary:active {
 box-shadow: inset 0 2px 0 #6a1026;
}
body.wp-core-ui .button-primary:hover {
 background: #6a1026;
}

7. Zmiana wyglądu „zapomniałeś hasło”

Na przykładzie strony logowania dla ITB Vega link do odzyskania hasła był prawie niewidoczny. Dlatego i nad nim popracujemy:

body.login #nav a {
 text-decoration: none;
 color: #fff;
 opacity: 0.7;
}
body.login #nav a:hover {
 text-decoration: underline;
 color: #fff;
 opacity: 1;
}

8. Usunięcie pozycji ← Powrót do ITB Vega

Skoro już jesteśmy na ekranie logowania, to wejście nastąpiło świadomie.
Dlatego nie potrzebujemy linku do powrotu do strony głównej. Tym bardziej, że przecież mamy logo, które jest aktywnym linkiem do strony głównej.

body.login #backtoblog {
 display: none;
}

9. Przezroczyste tło formularza

Patrzę na zmiany i jedną rzecz jeszcze bym dodał. To taki smaczek sprawiający, że człowiek jest syty z zachwytu 🙂
Dodajemy delikatną przezroczystość oraz zaokrąglenie rogów tła formularza.

Zmieniamy wcześniej dodany kod:

body.login form {
 width: 320px;
 margin: 0 auto;
 text-align: center;
}

na:

body.login form {
 width: 320px;
 margin: 0 auto;
 text-align: center;
 background-color: transparent;
 background-image: url('form-bg.png');
 border-radius: 3px;
}

Plik form-bg.png to niewielki i prosty obrazek. Zawiera jednolity kolor z przezroczystością.
A czemu przezroczystość robimy obrazkiem, a nie właściwością opacity w stylach? Jeśli damy opacity w kodzie, to wszystkie elementy formularza staną się przezroczyste, ponieważ odziedziczą własność.
Wtedy całość strony logowania wyglądać będzie niezbyt ciekawie. Efekt będzie jakby za mgłą, a mi zależy, aby tylko tło przepuszczało częściowo galaktykę, lecz poszczególne elementy formularza mają być wyraźne. Dlatego obrazek tła dostał kolor biały z 50% przezroczystością.

10. Przezroczystość dla loginu i hasła

Po krótkim zastanowieniu zadecydowałem, że jednak dam małą przezroczystość, ale tylko dla pól loginu i hasła. Za bardzo te białe paski mnie gryzą. Wygląda, jakby wystawały z boksu logowania.

body.login input {
 opacity: 0.8;
}

I to już koniec dopieszczania. Teraz strona logowania do panelu administracyjnego WordPress’a wygląda znacznie przyjemniej. Życzę równie zacnych kreacji! 😉

A wpisem tym chciałbym zainaugurować nową serię odnośnie WordPress’a. Warto dzielić się wiedzą i doświadczeniem, czyli swoim warsztatem. Dzięki temu świat łatwiej się zmienia na bardziej przyjazny dla nas. Sam czerpię wiele pomocy z różnych źródeł, więc dokładam swoją cegiełkę tutaj.

Autor tekstu:

Autor tekstu:

Tomasz Bartosiewicz - Ojciec dyrektor

Ojciec bo pełni funkcję taty dla dwójki cudownych dusz, a dyrektor, bo jest szefem w ITB Vega 😉
Co mnie kręci: świat technologii oraz jak można go użytecznie wykorzystywać, maratony w basenie, wędrówki po starych górach, robienie zdjęć.
Mieszkam i pracuję w Bydgoszczy, ale wykonuję sporo prac zdalnych. Jeśli szukasz kogoś do stworzenia strony internetowej lub do jej aktualizacji, zadzwoń, z przyjemnością porozmawiam o Twoich potrzebach
507 96 11 46

2 komentarze

  1. Tomasz Bartosiewicz

    Żartowniś 😉 Wiadomo, że wejście do administracji ukryte. Dobrze pamiętasz – stara strona miała w tle motyw z widokiem na gwieździste niebo, a na nim dwie wielkie planety.

  2. Anton

    Piękne! Praktyczne także, i choć to taki WordPress’owy smaczek, to jakiś klient to doceni 🙂 A gdzie można zobaczyć tą galaktykę? Pamiętam też, że poprzednia strona ITB Vega była iście galaktyczna, takie tło było z gwiazdami 🙂

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Po godzinach

Empatia człowieka VS empatia sztucznej inteligencji

Empatia człowieka VS empatia sztucznej inteligencji

Dziś podczas pracy przy kodzie ChatGPT znowu zaczął mnie przepraszać za swoje pomyłki i tak mi się skojarzyło, jakie to AI jest kulturalne i nie ma przerostu ego. Jakiś czas temu wpadły mi w oko badania dotyczące poczucia empatii u swojego rozmówcy. Niestety nie pamiętam gdzie to wyczytałem, a chodziło o eksperyment, podczas którego grupę badanych osób skierowano na wywiad lekarski online. Część z lekarzy to byli ludzie z krwi i kości, a część AI wymodelowana pod tego typu działania. Badani oczywiście nie wiedzieli z kim mają do czynienia, a na koniec otrzymali ankietę do wypełnienia, w której były pytania również o empatię.

Wielkie zmiany w pozycjonowaniu stron internetowych

Wielkie zmiany w pozycjonowaniu stron internetowych

Można to śmiało nazwać rewolucją, a zbliża się ona wielkimi krokami. Niektórzy spece od SEO zaczynają to zauważać i czasami gdzieś w sieci można spotkać ciekawe analizy. Wynika z nich, że strony www, którymi się opiekują piszący, przyciągają duży ruch, który jest niewspółmiernie wielki do środków jakie włożono w linkowanie. I to jest najbardziej zaskakujące, ten stosunek działań do efektów, zwłaszcza pod kątem linkowania.

Ghost in the Machine, IBM NorthPole, zasobożerność procesów myślowych i kreatywność sztucznej inteligencji

Ghost in the Machine, IBM NorthPole, zasobożerność procesów myślowych i kreatywność sztucznej inteligencji

Tytuł wpisu to zbiór tematów, które przy niedzieli mnie naszyły, a że pod czaszką kipi kreatywność, to pozwalam jej się wydostać przy pomocy klawiatury. A i że kocham muzykę wszelkiej maści, to dziś się też podzielę pewnym smacznym kąskiem, który idealnie pasuje do mojego pisania o sztucznej inteligencji i jej zagrożeniach wynikających z jej rozwoju, bo i o tym też wspomnę.

Przyszłość WordPress, czyli najpopularniejszego systemu CMS na planecie Ziemia

Przyszłość WordPress, czyli najpopularniejszego systemu CMS na planecie Ziemia

Zastanawiasz się może nad przyszłością WordPress’a? Pewnie nie. No chyba, że twój biznes oparty jest o tworzenie lub obsługę stron internetowych i czasami sprawdzasz czy twoje narzędzia mają potencjał w przyszłości. Albo może jesteś amatorem, który dzierga strony wieczorowo i sprawdzasz czy ten WordPress jeszcze długo pociągnie. A może ktoś Ci stawia stronę na WordPress’ie i chcesz dowiedzieć się czy długo ona podziała? Jeśli zastanawiasz się nad przyszłością WordPress’a to zapraszam do lektury.

CSS before i after dla Google są za ścianą

CSS before i after dla Google są za ścianą

Na oficjalnym profilu Google na platformie X pojawił się wpis „Zalecamy, aby nie dodawać znaczących treści ani symboli za pomocą pseudoelementów CSS ::before i ::after”. Spece z Google stwierdzają, że takie treści nie mogą być wykorzystywane do indeksowania stron. Jako ciekawostkę można dodać, że nie jest to zmiana w działaniu wyszukiwarki Google. Została ona po prostu wspomniana w dokumentacji.