Kody odpowiedzi HTTP

5 grudnia 2017 | Po godzinach - Wszystkie wpisy, Poradnik | 0 komentarzy

Kod odpowiedzi HTTP to nic innego jak informacja wysłana przez serwer do klienta (najczęściej do jego przeglądarki), która informuje o sposobie realizacji zapytania tego klienta.

Jakiś czas temu pisałem o przekierowaniach URL, a one właśnie stanowią część tych odpowiedzi od serwera. Serwer może nam także odpowiedzieć na inne sposoby. Oto klasy kodów odpowiedzi serwera HTTP:

1xx – kody informacyjne
2xx – kody powodzenia
3xx – kody przekierowania
4xx – kody błędu aplikacji klienta
5xx – kody błędu serwera

Na stronie Wikipedii można szczegółowo zagłębić się w ten temat, a poniżej najczęściej wykorzystywane odpowiedzi serwera z punktu widzenia pozycjonowania stron, tudzież SEO.

200: OK / Sukces

Klient odpytuje serwer i w odpowiedzi otrzymuje status potwierdzenia oraz treść o którą pytał. Wszyscy są szczęśliwi, serwer i klient. Ogólnie kody z rodzinki 200 oznaczają zawsze szczęście i pomyślność 😉

301: Trwale przeniesiony

Poszukiwany zasób został trwale przeniesiony w inny kąt elektronicznej przestrzeni i w przyszłości należy go tam poszukiwać
Jest to narzędzie bardzo pomocne w czasie prowadzenia stron. O tym właśnie pisałem w przekierowaniach URL, link na początku tego wpisu.

302: Znaleziono

Nazwa może wydać się dziwna, bo chodzi o chwilowe przeniesienie poszukiwanego zasobu. Czyli w chwili obecnej jest on gdzie indziej i został oczywiście podany pytającemu klientowi. Ale w przyszłości należy szukać go tam gdzie był. Przydatne do wszelkich tymczasowych adresów związanych z przebudową struktury strony.

307: Tymczasowe przekierowanie

Kod 307 zamienił 302 w wersji protokołu HTTP 1.1. Właściwie to 307 jest tym jedynie prawdziwym przekierowaniem tymczasowym. A piszę tu o tym, bo część ludzi używa 302.

403: Zabroniony

Kod wyjaśnia przeglądarce, że niestety, lecz ta treść jest zakazana dla klienta. Może to być przykładowo związane z wymaganym logowaniem.

404: Nie znaleziono

Gdy otrzymamy taki kod oznacza to najpewniej, że to czego szukaliśmy zostało usunięte. Najczęściej dzieje się tak po przebudowie strony, dlatego warto pamiętać o przekierowaniach (link na górze) oraz o dopracowaniu strony z błędem 404. W innym wypadku może być tak, że się napracowaliśmy nad nową stroną, a tymczasem tracimy ruch, bo ludzie mają linki do starych nieistniejących podstron.

410: Zniknął / Usunięto / Poszedł w diabły

Rezultat tego kodu jest taki sam jak 404, lecz tu dokładniej precyzujemy, że poszukiwany zasób usunięto na amen. Czyli wyszukiwarka (Google) ma usunąć ten adres ze swojego indeksu.

500: Wewnętrzny błąd serwera

Coś bardzo poszło nie tak, bo serwer leży i kwiczy zamiast pracować. Czyli szybko po doktora, a pomoże tylko administrator serwera.

503: Usługa niedostępna

To coś podobnego do 500, lecz trochę mniej straszne. Żądany zasób jest niedostępny, ponieważ serwer jest zawalony robotą i się nie wyrabia. Czyli serwer jest przeciążony.

Ktoś może podrapać się po głowie – co do tego ma kaczka ze zdjęcia? No ona ładnie pokazuje kierunki, jest pomocna jak te kody. A poważniej pisząc – jakoś trzeba łączyć oba hobby, czyli pisarstwo i robienie zdjęć 😉

Autor tekstu:

Autor tekstu:

Tomasz Bartosiewicz - Ojciec dyrektor

Ojciec bo pełni funkcję taty dla dwójki cudownych dusz, a dyrektor, bo jest szefem w ITB Vega 😉
Co mnie kręci: świat technologii oraz jak można go użytecznie wykorzystywać, maratony w basenie, wędrówki po starych górach, robienie zdjęć.
Mieszkam i pracuję w Bydgoszczy, ale wykonuję sporo prac zdalnych. Jeśli szukasz kogoś do stworzenia strony internetowej lub do jej aktualizacji, zadzwoń, z przyjemnością porozmawiam o Twoich potrzebach
507 96 11 46

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Po godzinach

Wyszukiwarka Bing + AI = Coś niespotykanego!

Wyszukiwarka Bing + AI = Coś niespotykanego!

Jest taki tort, który zwie się wyszukiwarki internetowe. Microsoft chciał chapnąć z niego większy kawałek. Zapewne firma widziała okazję na zmniejszenie dominacji Google. Na początku roku, bo to jakoś w lutym było, Microsoft ogłosił uruchomienie ChatGPT w swojej wyszukiwarce Bing. Oczywiście wszystko dostępne tylko we własnej przeglądarce Edge. Upłynęło kilka miesięcy, można ocenić skutki – co wyszło z tego połączenia?

Google potwierdza – Jakość treści ma kluczowe znaczenie w SEO

Google potwierdza – Jakość treści ma kluczowe znaczenie w SEO

Jak wynika z niedawnej dyskusji pomiędzy Johnem Muellerem i Garym Illyesem z zespołu Google Search Relations, jakość to krytyczny czynnik wpływający na niemal każdy aspekt wyszukiwania. Podczas niedawnego podcastu „Search Off the Record” oboje zagłębili się w rolę jakości we wszystkim, od indeksowania po ranking stron internetowych w wynikach szukania.

ChatGPT chory na demencję starczą?

ChatGPT chory na demencję starczą?

Z różnych stron świata użytkownicy ChatGPT donoszą o coraz gorszej jakości generowanych przez sztuczną inteligencję odpowiedzi. Wygląda to dosłownie tak, jakby AI po prostu głupiało. To jakby człowiek w pierwszym stadium otępienia starczego. Każdy, kto ma dość częstą sposobność do korzystania z ChatGPT mógł zauważyć tą słabnącą jakość odpowiedzi.

WordPress & AI

WordPress & AI

Sztuczna inteligencja wchodzi wszędzie gdzie się da. Wręcz pcha się, choć w sumie lepsze określenie to, że jest popychana, bo to ludzie ją wpychają. Powstały już generatory stron oparte o AI, gdzie określasz swój biznes, a automatyczny kreator w bardzo krótkim czasie przygotuje całą stronę. WordPress, jako najpopularniejszy na naszej planecie system CMS także ma dodatki AI.